Bay of island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu Bay of island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu

Bay of island

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hè lieve mensen, eindelijk weer WIfi. We hebben in Auckland Eer vast geslapen. Daarna en superauto opgehaald. Sedan sportwagen helemaal NIEUW. Echt iets voor der Guus hè? Het is wel heel eng om in het begin links te rijden. Allerlei paaltjes geraakt maar niets ernstigs. Op naar WAIPO cove. Een leuk hotelletje met zeer aardige mensen. Een hele mooie wandeling gemaakt langs de grillige kust.een beetje survival berg op berg af, over paaltjes en afzettingen en onder ons de rotsen en de zee. Prachtig!!!! Het weer is super, en we hebben er zin in.
Goed geslapen en weer schijnt de zon. We gaan op weg naar bay of Islands. Op een camping met cabines. Gelukkig is de afstand niet zo ver vandaag. Al snel komen we aan en checken in. Dan snel lopen naar het centrum om iets te eten. Net buiten het mooie park treffen we een man aan waar we mee aan de praat komen. Blijkt dat de eigenaar te zijn van het park. We krijgen een grote rondleiding in de auto over het hele gebied. Zeer vriendelijk de mensen hier. Hij had er schik in. Do hou have 5 minuten? Zei hij, we hebben bij a een uur in de auto gezeten. Verrekt van de honger. maar ja, wat doe je eraan? Daarna boottocht geboekt om de dolfijnen te zoeken. Tijd voor een biertje, maar het begint te regenen. We nemen de Ferry naar paihia daar is meer te doen.
Daar aangekomen treffen we natuurlijk weer leuke nz-landers en het loopt weer helemaal fout. Maar beregezellig!!!! Ik zal jullie niet met Alle details vervelen maar er is zoveel te vertellen. De dag daarna gaan we op de boot met prachtig weer. Al snel zien we veel dolfijnen zwemmen onder onze boot, naast de boot, geweldig. Het is een prachtige tocht maar duurt te lang om alles te vertellen. De kapitein van de boot is trouwens Nederlander en hij kent Maria en Leon van Mechelen. Wat are the odds?
Nu zijn we via de kauri bomen terug richting Auckland naar coromandal schiereiland. Een lange rit en vermoeiend. Dus voor zometeen lekker slapen. Jullie ook allemaal veel groetjes en stevige kusjes van de kiwi's en bedankt voor jullie support.
Xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Oktober 2012 - 08:38

Miran:

Geweldigggggg tja, wat moet je zeggen he hier regent het al drie dagen en voorlopig houd het niet op dus .....
    xxxxxxxxxx

• 30 Oktober 2012 - 12:47

Finy & Paul:

Hoi Ans & Guus,

Tja, we hadden het er hier in ons kikkerlandje met jullie al over dat het een schitterende reis zou worden. Reken er maar op dat het zo blijft als jullie nu ervaren, of nog leuker wordt. De mensen zijn ontzettelijk vriendelijk, het landschap blijft hardstikke mooi, de temperatuur is goed evenals het eten en drinken. Laat staan de wijn die ze daar maken!!!

Wij kijken nu al weer uit naar onze reis volgend najaar naar Australië. Gaan we weer een paar nieuwe plekken bekijken.

Groet,
    Finy & Paul

• 30 Oktober 2012 - 12:51

Nikki En Wing:

Hallo Anske en Guusje,

We hebben jullie smsje ontvangen, maar ik kon niks terug sturen. Er kwam steeds een error haha... Wat leuk dat jullie het zo fijn hebben daar! De 4 muren staan nog recht in het huis ha ha! Alles gaat prima! En een heerlijke regendouche! ( Hebben hem wel even onderhanden moeten nemen met de schoonmaak azijn =p).

Veel plezier nog!

Wing & Nikki

• 30 Oktober 2012 - 13:00

De Reumerkes Van De Geulhemmerberg:

hey Guus en Ans.

Leuk te lezen hoe jullie reis gaat. Volgens mij is het alleen maar genieten he.
    Via jullie verslagen krijgen we hier in ons koude kikkerlandje ook iets mee van jullie vakantie.
    Geniet maar lekker.

Groetjes Bert, Monique, Kai en Mike

• 30 Oktober 2012 - 16:14

Hai En Marij:

hoi luitjes ,
    we zijn erg jaloers op jullie, maar zijn blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    verheugen ons al op volgebde verslag.
    groetjes oet kepel.

• 30 Oktober 2012 - 21:29

Eddy:

Tof jullie reisverslag van wat er zoal gebeurt en te zien is. Blijf uitzien naar vervolg.

Groetjes oet Voelender

Tags: Hellenville