Daar zijn we weer..... - Reisverslag uit Marshallville, Verenigde Staten van Ans Bormans - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer..... - Reisverslag uit Marshallville, Verenigde Staten van Ans Bormans - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer.....

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Ans

05 November 2012 | Verenigde Staten, Marshallville

Hallo jullie daar aan de andere kant van dit bolletje.
We zitten nu in National Park Village in de Tongarioro Crossing Lodge. Deze plek ligt aan de voet van de bergen Mount Ngauruhoe en Mount Tongariro, twee vulkanen.
Ons laatste reisverslag was vanuit Rotorua. Het bleek daar voor ons veel te toeristisch dus daarom zijn we door gereden naar Wai o Tapu, want het schijnt dat daar veel mooiere vulkanische poelen en geisers zijn. En inderdaad het was schitterend. Het weer was weer prima, en we hebben ongeveer 3uren door de busch gelopen. Toen we klaar waren was het 3pm en we besloten nog een stuk richting het zuiden te rijden. Ons doel was Lake Taupo.
Onderweg heeft Ans in haar bijbeltje een geinig hotel gevonden, de Caboose Lodge. Daar gaan we dus naar toe. Het blijkt dat de beschrijving in de bijbel niet klopt want het hotel is helemaal verbouwd, maar de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
We besluiten hier twee overnachtingen te doen. Taupu is een erg mooie stad. Een van de meiden in het hotel regelt voor ons een zeiltocht op het meer en de track die Ans wil gaan doen, waarover later meer.
Zaterdag 4/11 zeiltocht gedaan op het meer. We waren maar met 6 mensen aan boord, 2 aussies, een jongen en een meisje uit de Filippijnen en wij. Was heel mooi om te doen, maar in de loop van de dag werd het weer very windy and a bit chilly !! Gevolg is dat ik de klets heb opgelopen. Na de zeiltocht zijn we nog naar de Huka watervallen geweest, die in de buurt liggen. Een prachtig gezicht de (kleine) waterval en de stroomversnellingen.
Daarna nog wat door Taupo gestruind, en mijn rituele T - shirt gescoord. In de Caboose een lekker stuk lam gegeten en een heerlijk local flesje wijn soldaat gemaakt.
Omdat ik steeds meer last van mijn verkoudheid kreeg, heb ik de hulp ingeroepen van de zoon van James (jameson) een een heet ligbad !! Geloof me, voor mij doet dat wonderen want nu gaat het weer een stuk beter met me.
Toen we hier gisteren in National Park aankwamen was het ongeveer 11 am. Toen we ons afvroegen wat we de rest van de dag nog konden doen (Anneke raadpleegde reeds haar bijbel) gaf Collin, the local Boss hier, ons de tip om de track naar de Taranaki Falls te lopen. Dat was een super tip ! We liepen ongeveer 4 uren door een fantastisch steppe landschap met riviertjes en watervalletjes. Met als kers op de taart de grote Taranaki waterval.
Na deze tocht effe lekker gedouched en een hapje gaan eten in een omgebouwd treinstation, ook weer aangeraden door de local Boss, Collin. (He mates, you gotta try thatone)
Toen we terugkwamen in onze lodge konden we allebei niet slapen en dus hebben we nog met een drankje op onze "veranda" gezeten. Het was inmiddels pikkedonker en omdat hier geen lantarens en ander lichtvervuiling is zagen we wel honderdduizend sterren aan een wolkeloze hemel. ongelooflijk mooi.
We werden er allebei stil van en waren ieder bezig met onze eigen gedachten. Voor de insiders onder jullie zal het duidelijk zijn aan wie we dachten !
En nu zit ik dus op maandag 5/11om 2.30 pm in mijn uppie dit verslag te schrijven, want Anneke werd vanmorgen om 7 uur opgehaald door de bus.
(Wacht effe, voor ik het vergeet..... Broor Henk....VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG)
De tocht die ze maakt (The Tongariro Alpine Crossing) duurt ongeveer 8 tot 9 uren en is voor mij, oude lollie met verleten rechterknie, niet echt een aanrader. Ze vond het wel vervelend dat ik vandaag alleen was. Ik heb haar echter verzekerd dat dat voor mij echt geen probleem is. Ik maak er gewoon een lekkere vakantiedag van !? Eh.....ik bedoel een rustig dagje. Kheb lekker uitgeslapen tot half tien, ontbijtje gedaan, gedouched, wandelingetje in de omgeving gemaakt en nu zit ik dus te schrijven. Ik heb haar net effe een smsje gestuurd om te informeren hoe de tocht verliep, en hoe het weer daarboven was.
Ze schreef terug dat ze het enorm naar haar zin had en dat het weer geweldig was. Hier beneden (circa 900 mtr) is het redelijk bewolkt waar de zon af en toe doorheen breekt. Ik ben benieuwd naar haar foto's.
Het is de bedoeling dat we vannacht nog hier slapen en morgen richting Wellington te gaan en onderweg de overtocht naar het Zuider eiland te regelen. Die moet je namelijk van te voren reserveren, omdat ik in Auckland geregeld heb dat ik de auto meeneem naar het zuiden.
Dat kan telefonisch dus das geen probleem.
Zo, dat was het weer voor even.
Ik ga bij de Boss effe een bakkie doen, want hij riep mij net.
(hey mate, how ure going... lets have coffe)
Hij vind het volgens mij maar raar dat ik niet met Ans mee ben.
Dus lieverds..........en vooral PPKE, tot het volgende verslag.

X


  • 05 November 2012 - 15:06

    Paul:

    Hi Ans, Guus,

    Hou het -althans aan jullie buitenkant- droog daar in Wellingon en op de ferry want van de boota af rijden jullie een grootse wijnstreek in, Marlborouth. Wij reden vanuit jullie richting tegen de klok in langs de kust naar de gletsjers. Hardstikke mooi daar in die hoek en het noorden van het Zuideiland.

    Wij wisten niet dat Ans zó 'kerks' is! De hele dag de Bijbel bij de hand!

    Paul

  • 05 November 2012 - 15:06

    Paul:

    Hi Ans, Guus,

    Hou het -althans aan jullie buitenkant- droog daar in Wellingon en op de ferry want van de boota af rijden jullie een grootse wijnstreek in, Marlborouth. Wij reden vanuit jullie richting tegen de klok in langs de kust naar de gletsjers. Hardstikke mooi daar in die hoek en het noorden van het Zuideiland.

    Wij wisten niet dat Ans zó 'kerks' is! De hele dag de Bijbel bij de hand!

    Paul

  • 05 November 2012 - 15:06

    Paul:

    Hi Ans, Guus,

    Hou het -althans aan jullie buitenkant- droog daar in Wellingon en op de ferry want van de boota af rijden jullie een grootse wijnstreek in, Marlborouth. Wij reden vanuit jullie richting tegen de klok in langs de kust naar de gletsjers. Hardstikke mooi daar in die hoek en het noorden van het Zuideiland.

    Wij wisten niet dat Ans zó 'kerks' is! De hele dag de Bijbel bij de hand!

    Paul

  • 05 November 2012 - 16:35

    Willemien & Jean:

    Over de oude lolly Guus gesproken. Hij heeft toch weer iets moois gemist.Togariro is volgens insiders het mooiste wandelpad ter wereld en dat kan ik beamen...! Niet voor niets dat de Lords off te Rings hier veel opnames heeft gemaakt. Mooi hè dat luxe hotel aan de voet dat eigenlijk totaal niet past in die prachtige omgeving...
    Alvast veel plezier in het charmante en windy Wellington.
    Ook hier kunnnen jullie je lever goed nat houden met al die heerlijke wijnen en andere alcoholische geneugten...

    Willemien & Jean

  • 05 November 2012 - 17:44

    Miran:

    Hey kerel, ben toch blij dat James er altijd bij is.
    Leuk je verslag, geniet er van dikke kussen van ons...
    Xxx xxx xxx

  • 05 November 2012 - 21:30

    PPKE:

    Ha papchen en anske,

    Leuk om weer van jullie te horen!

    En goed dat je je mankementen als "leeve, ouwe, versjlietende pap" accepteerd en het grote werk (alweer ;) aan Anske (zal maar niet toch weer beginnen over het sterke geslacht issue he?!:) :)

    Mooie verhalen, de tijd gaat voort, ben heel benieuwd naar al jullie ervaringen.
    Erg leuk om daar regelmatig in mee te worden genomen.

    Hier alles goed, vandaag een presentatie voor 120 personen gehouden en was helemaal in m'n element! Weer een mooie ervaring rijker en mijn aankondiging als een "best person" was een megacompliment (was namelijk niet afgesproken, en het congres ging over de nieuwe publicatie van Gabriel vd Brink, Best Persons genaamd. Een begrip binnen ons vakgebied waarbij mensen gekenmerkt door Ondernemerschap, Enthousiasme en "buiten de lijntjes kleuren" in thuis horen. Het was geweldig. Zo, ik ben het kwijt, moet nl nog twee uur in trein zitten en wachten totdat ik alles aan Willie kan vertellen. Haha

    Kortom, alles gaat hier door, lekker aan het werk en gentietend van de regenachtige maar gezellig weekenden.
    (uiteraard wordt hier door ons (met name door mij natuurlijk) ook vaak aan jullie gedacht)

    ENJOY
    Liefs en xxx PPKE (en de Hochse)


  • 06 November 2012 - 12:41

    Jan Gulikers:

    Hallo Ans en Guus

    Toch geweldig die techniek tegenwoordig, heb wel even moeten zoeken hoe e.e.a. werkt.
    Zoals ik uit je leuke verslag kan lezen hebben jullie het geweldig naar je zin daar in het verre N-Zeeland.
    Ik vind het wel een beetje trikkie, dat Anske alleen zonder Guske op de solo toer de bergen in trekt.
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie van de ene verbazing in de andere vallen, zeker als je steeds weer op andere plekken bent. Alhoewel..............zoals jullie weten is de natuur hier ook mooi met al die herfst kleuren momenteel maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar is natuurlijk geen N-Zeeland.
    Geniet met volle teugen van jullie ondernemende reis, want voor je het weet zit je weer in Meerssen.

    Nog veel plezier en let goed op jullie zelf.

    Groetjes van Pascal,Sharo,Margaret, en jullie broer(tje) Jan

Tags: Tongariro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marshallville

Nieuw zeeland

Met Guusje naar nieuw zeeland via hongkong

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Hong Kong

01 December 2012

Christchurch laatste dag

30 November 2012

Christchurch

30 November 2012

Akaroa laatste dag

30 November 2012

Akaroa 28 nov
Ans

Guus en Ans in nieuw zeeland

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13434

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 04 December 2012

Nieuw zeeland

Landen bezocht: