Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Ans Guus

Blijf op de hoogte en volg Ans

30 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen in de regen vertrokken naar christchurch. Onderweg zijn we nog ergens bij een bloemenmanden gestopt want ik wil graag wat zaden van bloemen kopen voor mijn vader, maar helaas, ze hebben niks te koop en denken dat ik het niet mag meenemen naar Nederland. Jammer, want de bloemen hier zijn ongelooflijk, sommige heb ik nog nooit gezien. Dan maar kijken in christchurch.
We komen aan in onze hotelkamer om 11 uur. Deze kamer is alweer wat groter als de rest. Alles erop en eraan, keuken, kamer, douche, wauw. Een klein huisje. We trekken het centrum in maar dan komt de verrassing....... Het centrum is afgesloten, alles is ingestort met de aardbeving. Je hebt geen idee hoe het eruit ziet. Verschrikkelijk. Er staat helemaal niets meer. Ja willemien en Jean, het is maar goed dat jullie dat niet zien want je gaat ervan janken. Echt triest. Ze hebben een nieuw klein centrum opgebouwd van containers. Daar zitten de winkels en een horecagedeelte in. En wij dachten dat we nog wat cadeautjes konden scoren. Nou dat zit er niet in. We hadden echt geen idee dat het zo erg was. Paul, zelfs de tuut friet, daar kom je niet meer bij..... Het ergste is dat natuurlijk zoveel mensen zijn gestorven bij de aardbeving. Daar is ons probleempje niets bij.
Maar we maken weer het beste ervan en het weer is weer wat opgeklaard. We lopen wat rond en om 5 uur, ja je raad het al, maar er is nergens geen pub meer te vinden. Dan maar naar het pas geopende ibis hotel in het centrum. Daar hebben ze een bar en we drinken een biertje. Daar ontmoeten we David met dochtertje Julia. Hij vraagt of we met hem eentje drinken, en we vertellen met elkaar. Hij denkt dat we Italianen zijn omdat Guus zo bruin is. Uit Nederland?????? Dat kan niet zegt hij, daar zijn jullie veel te klein voor....... Ja ik zeg, dan heb je nu de twee kleinste mensen uit Holland leren kennen!!,, haha. Trouwens Hollanders staan hier bekend om hun zuinigheid en gierigheid. Dat is toch erg he??? Dat wij daar zo bekend om zijn, ze hebben r zelfs grapjes over. Hij weet toevallig den Ierse pub die het heeft overleefd en brengt ons met de auto ernaartoe.
Wat leuk he? Dat doen ze zomaar effe voor je...
Het was inderdaad leuke kroeg emelt leuke mensen. Een Engelsman die al jaren hier woont praten we de hele avond mee. Een hele komische man en we lachen wat af. We eten een pizza, daarna begint Karaoke. Dat heb ik nog nooit met Guus gedaan dus we geven ons ook op. Als we aan de beurt zijn springen we op het podium en zingen..... My way van Frankie!!!
Het gaat heel goed en het is heeeeeel leuk om te doen. We krijgen zelfs een groot applaus als er klaar zijn. Super he!!!!!
Dan is het tijd om te gaan, we nemen de bus terug want we weten niet meer waar we precies zijn. Met hulp van de locals komen we weer veilig thuis. Wat een avond!!!!!!!!

• 30 November 2012 - 22:21

Ans:

Trouwens, ed, en hai, marij, dat rubberpakje is alleen voor insiders, die foto wordt natuurlijk niet bij de grote hap gedaan haha xxxxx

• 01 December 2012 - 16:28

Willemien & Jean:

Hay Fooks,

Het is triest te moeten lezen dat het eens zo prachtige centrum van Christchurch volledig verwoest is door de aardbevingen. Ons hotel lag pal aan het plein waar de Tuut Friet stond en de Katedraal. Vele leuke restaurantjes en bars waren het gezellig vertoeven was. Ongelooflijk ..
    Hopelijk zijn wel nog de prachtige universiteitsgebouwen behouden gebleven.

Groetjes uit het koude Gullppe waar we morgen de eerste sneeuwvlokken verwachten.

Willemien & Jean

• 01 December 2012 - 16:51

Paul:

Potverdorie zeg. Die 'tuut friet' weg althans jullie kwamen er niet bij.
    Dan hebben jullie de 'Husbands Creche'ook gemist. Doodzonde.
    Goed reis terug enne...... miscchien een 'Wiener Schnitzler' onerweg?
    Tot ziens.
    Finy en Paul