Zuidereinland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu Zuidereinland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Ans Bormans - WaarBenJij.nu

Zuidereinland

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

07 November 2012 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Hallo lieve mensen, voor ik weer iets ga schrijven toch effe zeggen dat we het erg leuk vinden die reacties van jullie allen.
Oke, daar gaan we weer. Mijn tocht naar de tongariro crossing begon dus s morgens om 7 uur. Ik werd opgehaald met een bus met nog 10 andere mensen. Na een klometer of 7 werden we afgezet bij de voet van de berg. We werden gewaarschuwd dat het kon gaan sneeuwen, regenen en hard waaien dus handschoenen aan en muts op. Had ik natuurlijk alemaal niet bij me. Maar goed, we moesten ook op elkaar letten wat het kon erg steil worden bergaf naar het turquoise meer bovenop de berg. Ik was de oudste dus ze liepen me meteen voorbij. Kon ik niet bijhouden hoor, maar hardlopers zijn doodlopers, daar kwamen ze wel achter. (Ik was namelijk als eerste binnen). MaAr goed, de eerste drie uren waren heel zwaar, alleen maar bergop. Maar wat was het uitzicht verbazingwekkend mooi. Trouwens we hebbende hele dag alleen maar zon gehad, geen wolkje aan de lucht. De top van de berg met de sneeuw, de meren van hedlerblauw tot groen, de mooiste kleuren en uitzichten. Ongelooflijk. Dat ik dat nog mag meemaken. Ik heb de hele route alleen gelopen maar dat vond ik ook prima, want dat gegiebel en ge auwehoer de hele tijd hoeft niet zo voor mij. Laat mij mAar van de rust en de. Stilte genieten.
De terugweg naar beneden was nog zwaarder, alleen maar dalen voel je goed in je benen en. Knieen, en dat ben je toch nietmeer echt gewend.
Eenmaal terug was guusje ook blij om me weer te zien en trots natuurlijk dat ik het gehaald had.dus kreeg ik meteen een biertje aangeboden van collin, met de naam summit. Heel toepasselijk.
Trouwens we zitten nu alweer op het zuidereiland, de tijd vliegt, dit was het voor nu, want ik zit lekker in het zonnetje en wil effe genieten, wellington was leuk maar weer een stad he? Niet zo ons ding. De overtocht verliep prima en nu zitten we in het abel tasman np. Dat is pas fijn hier.
Morgen boottocht en een wandeling van 4 uur langs de kust. Prima vooruitzicht toch?
Veel kusjes voor alle volgers,
De kiwi's xxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2012 - 08:54

    Anja:

    Hallo lieverds,

    Ik ben even jullie reisverslagen aan 't lezen en zit hier te watertanden, wat heerlijk om zo rond te reizen in dat prachtige land. Ik ben positief jaloers!!
    Geniet maar lekker!!!

    groetjes
    xxx
    Anja


  • 07 November 2012 - 12:46

    Sjoke:

    Hoi kiwietjes, Wij van onze kant vinden het ook heel leuk om jullie tijdens dit groooooooooot avontuur
    te volgen.Hartstikke mooi wat jullie allemaal zien en meemaken. Anske alweer goed gedaan hoor
    zo'n lange tocht,inderdaad weer iets om trots op te zijn.
    Geniet van jullie zoveelste boottocht en wandeling,en denk een beetje aan jullie KNIETJES!!!
    Groet uit Ulestraten

  • 07 November 2012 - 16:49

    Hai En Marij:

    hoi luitjes .
    nou ans als ik dit zo lees wandel jij daar geen 4 maar een meerdaagse.
    is guus zijn wandelschoenen vergeten dat hij niet mee loopt?
    heeeeeeeeeeel veul plezeer .
    groetjes oet kepèl

  • 07 November 2012 - 21:21

    Willemien & Jean:

    Hay Fooks,

    Ans gefeliciteerd met het lopen van de Tongariro Crossing. Het is een onvergetelijke en adembenemende tocht in een onbeschrijflijk mooi landschap. Dat Wellington niet julllie ding is begrijpen we. Zeker als je echt van de natuur houdt. Maar toch vonden we Wellington aan de haven wel erg leuk met al die leuke kroegjes.Moet Guuske toch aanspreken...
    Hoe was de overtocht naar Picton? Helder en mooi weer? Het moet een overwelgende overtocht zijn met al die mooie grillige inhammen aan de Noordkust van het Zuidereiland. Helaas hadden wij veel regen en mist die dag. Het Zuidereiland is pas overweldigende qua natuurschoon. Een eerste voorproefje hebben jullie alvast in het oudste National Park. Abel Tasman.
    Ik hoop dat de temparatuur daar al aardig is opgewarmd zodat jullie al lekker kunnen zwemmen in de zee bi Kaiteriteri. En vergeet niet met de watertaxi vanuit Kaiteriteri over het water naar het Abel Tasman Park te varen en hier een paar uur over Abel Tasman Coastal Track te lopen. SUPER !!. Zeker als het eb is en vele zandstranden droogvallen. Het verschil tussen hoog en laagtij kan hier soms wel oplopen tot 6 meter. Oh jah vergeet niet ook te kijken naar de plek waar Abel Tasman in 1642 voor het eerst een blik op NZ wierp. Daar staat nu een Memorial zuil.
    Geniet verder en tot mails.

    Willemien & Jean

  • 08 November 2012 - 18:44

    Eddy:

    Hartstikke leuk weer dit uitvoerige verslag. Zelfs zonder foto's beeldend verwoord!
    Geweldig uithoudings- en doorzettingsvermogen, Anneke! Zo ken ik je ook, niet waar. Als je maar weet waarvoor je moet gaan.
    Genietend nog vele dagen voor de boeg.
    Ik heb vandaag extra Gold Kiwi's gekocht. Om de NZ-se smaak te proeven!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Nieuw zeeland

Met Guusje naar nieuw zeeland via hongkong

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Hong Kong

01 December 2012

Christchurch laatste dag

30 November 2012

Christchurch

30 November 2012

Akaroa laatste dag

30 November 2012

Akaroa 28 nov
Ans

Guus en Ans in nieuw zeeland

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13450

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 04 December 2012

Nieuw zeeland

Landen bezocht: